Co powoduje ból ramienia ?

Ból ramienia może być spowodowany wieloma przyczynami. Za najczęstsze uważa się następujące przyczyny:

  1. Powtarzające się urazy: Wynika to z nadużywania ramienia i nadgarstka z nadmiernego korzystania z myszy, klawiatury lub innych powtarzających się zadań ruchu w pracy lub w domu. Prowadzi to do zapalenia i bólu w ramionach i rękach, co może prowadzić do poważniejszych problemów, takich jak zapalenie ścięgien lub zespół cieśni nadgarstka.
  2. Stres: Ból ramienia może być również spowodowane przez urazy związane ze stresem, takie jak napięciowe bóle głowy, lęk, depresja, bezsenność, słaba postawa i stresory psychologiczne.
  3. Nadwyrężenie mięśni: Czasami ból ramienia jest ze względu na problemy mięśniowe, takie jak szczepy od podnoszenia ciężkich przedmiotów, spanie w niewygodnej pozycji na ramieniu lub po prostu długotrwałe okresy siedzenia

Jakie są objawy bólu ramienia?

Istnieje wiele różnych rodzajów bólu ramienia. Najczęstszym objawem bólu ramienia jest ból łokcia, który może być spowodowany powtarzającymi się ruchami, urazami lub zapaleniem stawów. Na całym ciele znajdują się nerwy, które zaopatrują ramię w czucie i kontrolę. Nerwy te pochodzą z rdzenia kręgowego i rozgałęziają się do różnych części ciała.

Różne rodzaje bólu ramienia są następujące:

1) Ból w ramieniu może być doświadczony w wyniku urazu, urazu mankietu rotatorów, zapalenia lub impingement na jednej lub więcej struktur. Ten rodzaj bólu jest często opisywany jako uczucie ciągnięcia, które pogarsza się przy ruchach wykonywanych nad głową, takich jak sięganie w górę, aby umieścić coś na wysokiej półce lub pchanie przeciwko oporowi podczas pracy w ogrodzie.

2) Ból szyi może również przyczynić się do bólu ramienia, ponieważ może powodować uszkodzenie nerwów.

Jak mogę zapobiec bólowi ramienia?

Jest to bardzo częste pytanie, ponieważ wiele osób spędza codziennie długie godziny przy komputerze.

Najskuteczniejszym sposobem zapobiegania bólowi ramienia jest robienie regularnych przerw od komputera. Przykładowo, osoby, które pracują przed komputerem przez cztery godziny, powinny robić sobie 20 minut przerwy co godzinę. Można to zrobić wstając i spacerując, rozciągając się, a nawet wykonując jakieś ćwiczenia.

Kolejną wskazówką jest to, aby nie obciążać zbytnio ramion podczas pisania na klawiaturze lub klikania myszką. Ramiona powinny znajdować się pod kątem 90 stopni w stosunku do klawiatury i myszy, tak aby nie spoczywały na biurku, lecz unosiły się w powietrzu.

Co mogę zrobić, aby zmniejszyć nasilenie bólu ramienia?

Rozciąganie ramion

Wykonywanie ćwiczeń na ramię

wałkowanie pianką pleców i barków

Robienie częstych przerw w pracy.

Jak leczyć ból ramienia, jeśli nie ustępuje?

Ramię może stać się bolesne z powodu urazów w pracy lub podczas uprawiania sportu, lub z powodu choroby podstawowej. Bez względu na przyczynę, istnieją sposoby, aby leczyć ból ramienia, jeśli utrzymuje się.

Ten artykuł będzie przejść nad niektórymi opcjami leczenia uporczywego bólu ramienia. Następnie, będzie oferować porady dotyczące zapobiegania tego typu bólu w przyszłości.

Image by Pexels from Pixabay