Czym mogę zastąpić cukier w wypiekach ? Mamy odpowiedź

Wiele osób zastanawia się, jak zastąpić cukier w wypiekach. Prawda jest taka, że jest kilka opcji, w tym słodziki w płynie, które można łatwo znaleźć w większości sklepów spożywczych. Kluczem jest znalezienie substytutu, który będzie dobrze współgrał ze składnikami, które chcesz zastąpić. Oto kilka propozycji: o Banany Do pieczenia, jabłka, stewia i Sweet 'N Low. Jako substytutu cukru możesz też użyć miodu. Jest słodszy niż zwykły cukier stołowy czy brązowy i ma wiele korzyści dla zdrowia. Zawiera przeciwutleniacze, które mogą pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi, a na 1 szklankę białego cukru możesz użyć aż 3/4 szklanki.

Cukier jest powszechnym składnikiem wypieków, ale problem z jego zastępowaniem polega na tym, że często nie jest on dobrym substytutem tradycyjnego cukru. Zawartość cukru w wypiekach jest dobrym wskaźnikiem zdrowia, ponieważ wysokie spożycie cukru jest związane z wieloma chorobami, w tym z cukrzycą i chorobami serca. Poza tym cukier dodaje wilgoci wypiekom, poprawia ich brązowienie i wydłuża okres przydatności do spożycia. Jest wiele korzyści z używania cukru zamiast innych składników, więc zanim użyjesz go w kolejnym przepisie, poeksperymentuj z kilkoma zamiennikami.

Choć zastąpienie cukru jest trudne, zastąpienie innych cukrów może poprawić smak wypieków. Poza zastąpieniem cukru rafinowanego w wypiekach można też użyć niektórych cukrów prostych. Na przykład syrop klonowy jest zdrową opcją, ponieważ zawiera śladowe ilości minerałów i antyoksydantów. Używając syropu klonowego, powinieneś użyć około trzech czwartych filiżanki syropu klonowego, by zastąpić jedną filiżankę zwykłego cukru. Zazwyczaj syrop klonowy wymaga trzech łyżek stołowych mniej płynu.

Inną opcją dla cukru jest melasa. Jest to produkt uboczny rafinacji białego cukru. Jej smak i konsystencja są podobne do smaku i konsystencji białego cukru, ale nie jest tak słodka. Dodatkowo zawiera wartości odżywcze. Jest doskonałym zamiennikiem dla połowy cukru w twoim przepisie. Pamiętaj tylko, żeby odpowiednio zmienić przepis. Ćwierć filiżanki melasy zastąpi jedną filiżankę cukru.

Kilka innych możliwości zastąpienia cukru to cukier brązowy i stewia. Obie te opcje mają tę zaletę, że zmniejszają ilość cukru granulowanego. Chociaż brązowy cukier jest mniej słodki, może wpływać na kolor wypieków. Jednak ta alternatywa jest świetnym rozwiązaniem dla diety bezcukrowej. Jeśli próbujesz ograniczyć dzienną dawkę kalorii, a mimo to chcesz zachować smaczne wypieki, wypróbuj te opcje.

Istnieją dwie inne możliwości zastąpienia cukru w wypiekach. Jedną z nich jest użycie niesłodzonych suszonych owoców, takich jak rodzynki czy banany. Pomoże ci to zaoszczędzić pieniądze i ograniczyć ilość dodawanego cukru w twoich przepisach. Ta opcja jest też świetnym rozwiązaniem dla osób, które nie spożywają cukru w swojej diecie. Zaleca się używanie wysokiej jakości naturalnego słodzika, który zastąpi cukier w wypiekach. W ten sposób twoje wypieki będą lepiej smakować i zachowają wilgotność.

Zdrowym zamiennikiem cukru jest Splenda. Ma dwie kalorie na łyżeczkę. Jest lepsza niż inne sztuczne słodziki, ale Splenda nie jest tak skuteczna w pieczeniu. Nie brązowi odpowiednio wypieków. Nie ma też takiej samej konsystencji i smaku jak prawdziwy cukier. Do wypieków najlepsza jest mieszanka Splendy i cukru. Niskokalorycznym zamiennikiem jest Splenda.

Image by pasja1000 from Pixabay

Dodaj komentarz

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the compare bar
Compare